Rekapitulace


  1. Po prostudování teoretické části studijní opory by měl žák umět definovat cíle řečnického projevu.
  2. Měl by znát kritéria správné volby jazykových prostředků.
  3. Měl by vědět, že se ve svém vystoupení nemá bát projevit svůj názor.
  4. Žák by měl znát pravidla práce s informací v mluveném projevu.
  5. Měl by umět definovat význam logické výstavby projevu.
  6. Měl by si být vědom, že v jakémkoli rétorickém vystoupení musí dbát na kulturu jazyka.
  7. Měl by chápat, že verbální a neverbální komunikace by měli být během veřejného vystoupení v souladu.
  8. Žák by měl vědět, jaké informace si má před samotnou přípravou mluveného projevu zjistit.
  9. Měl by vědět, jak má připravit projev pro jednotlivé osobnostní typy příjemců informace.
  10. Měl by si zapamatovat, že na místo vystoupení musí vždy dorazit včas.
  11. Měl by chápat nutnost řádného procvičení mluvidel před jakýmkoliv řečnickým vystoupením.
  12. Žák by měl umět rozlišit jednotlivé typy dýchání.
  13. Měl by umět vyjmenovat vlastnosti hlasu a vědět, jakým způsobem se dá s hlasem pracovat.
  14. Žák by měl vysvětlit, co je to tréma a vyjmenovat alespoň některé varianty způsobů, jak ji překonat.
  15. Měl by umět vysvětlit, co je to mozková hemisféra.
  16. Měl by vědět, co z hlediska řečnického projevu ovlivňuje pravá a levá mozková hemisféra.
  17. Žák by si měl být vědom, že pravidelným cvičením jsme schopni změnit způsob našeho myšlení a v řečnickém projevu působit profesionálně a přesvědčivě.