Rekapitulace
- Po prostudování teoretické části studijní opory by měl žák umět
definovat cíle řečnického projevu.
- Měl by znát kritéria správné volby jazykových prostředků.
- Měl by vědět, že se ve svém vystoupení nemá bát projevit
svůj názor.
- Žák by měl znát pravidla práce s informací v mluveném projevu.
- Měl by umět definovat význam logické výstavby projevu.
- Měl by si být vědom, že v jakémkoli rétorickém vystoupení musí
dbát na kulturu jazyka.
- Měl by chápat, že verbální a neverbální komunikace by měli být
během veřejného vystoupení v souladu.
- Žák by měl vědět, jaké informace si má před samotnou přípravou
mluveného projevu zjistit.
- Měl by vědět, jak má připravit projev pro jednotlivé osobnostní typy
příjemců informace.
- Měl by si zapamatovat, že na místo vystoupení musí vždy
dorazit včas.
- Měl by chápat nutnost řádného procvičení mluvidel před jakýmkoliv
řečnickým vystoupením.
- Žák by měl umět rozlišit jednotlivé typy dýchání.
- Měl by umět vyjmenovat vlastnosti hlasu a vědět, jakým způsobem se dá
s hlasem pracovat.
- Žák by měl vysvětlit, co je to tréma a vyjmenovat alespoň některé
varianty způsobů, jak ji překonat.
- Měl by umět vysvětlit, co je to mozková hemisféra.
- Měl by vědět, co z hlediska řečnického projevu ovlivňuje pravá a
levá mozková hemisféra.
- Žák by si měl být vědom, že pravidelným cvičením jsme schopni
změnit způsob našeho myšlení a v řečnickém projevu působit
profesionálně a přesvědčivě.