Teorie a jak na to? II.

Dobrá rada nad zlato

Cílem této kapitoly není žáky zatěžovat dlouhosáhlými historickými fakty, ale spíše v nich vzbudit všeobecné povědomí o nejslavnějších řečnících dávné historie a přitažlivým způsobem jim vysvětlit, jak ve své době v oblasti rétoriky získali všeobecný respekt a velké úspěchy.

Poznámka:

Jednotlivé poučky jsou u každého řečníka převedeny do přímé řeči tak, aby žáci měli pocit, že se nejedná o pouhé opakování ustrnulých rétorických pravidel z minulých dob, ale naopak o dobré rady někoho blízkého, komu na nich záleží a chce jim pomoci.

Doporučení:

V případě, že budete mít v hodinách komunikační výchovy větší časový prostor, je vhodné žáky k další práci motivovat i uvedením zajímavostí ze života některých řečníků, kteří se k rétorickému mistrovství museli propracovávat velmi složitým způsobem.

Základní fakta jsme pro vás připravili v doplňujících poznámkách, které v této kapitole vždy najdete samostatně u každého jména slavného rétora.