Cvičení VII.


Cvičení Reklamní komunikační strategie

Formulace cvičebního úkolu č. 1

Vyberte jakoukoliv poskytovanou službu, firemní značku nebo produkt, které se vám líbí, a vymyslete na ně reklamní slogan.

Příklad: Krásné ženy jsou jako květiny – noblesní a nádherně vonící. Buďte krásná! Noblesa – váš parfém pro každý den.

Podmínky plnění

pracovní listy

Cíl učební činnosti

Naučit se pracovat s prvky reklamní komunikační strategie, které mají za úkol informovat, přesvědčovat, připomínat.

Formulace cvičebního úkolu č. 2

Vytvořte reklamní slogan, ve kterém využijete všechna tato slova:

  1. pečivo,
  2. nový den,
  3. dobrá nálada,
  4. křupavý,
  5. jen s námi.

Podmínky plnění

pracovní listy

Cíl učební činnosti

Kreativně zpracovat zadané téma tak, aby výsledek mohl být použit jako reklama v tištěných a elektronických médiích.

Formulace cvičebního úkolu č. 3

  1. Vyhledejte reklamy na čisticí prostředky a přepište jejich text do sešitu.
  2. V textu podtrhněte jazykové prostředky, které se v těchto reklamách nejčastěji používají a vysvětlete proč.

Podmínky plnění

počítač s připojením na internet, tištěná média, pracovní listy nebo sešit

Cíl učební činnosti

Procvičit si práci s jazykovými prostředky, uvědomit si, jaké z nich se v reklamní komunikační strategii nejčastěji využívají.

Formulace cvičebního úkolu č. 4

Diskutujte ve třídě o tom, jaká ze současných reklam se vám líbí a proč?

Podmínky plnění

výběr ze seriózních a bulvárních tištěných médií, kde jsou uvedeny reklamy, pracovní listy s přepisem textu reklam z elektronických mé­dií

Cíl učební činnosti

Uvědomit si, jakým způsobem na nás reklamní komunikační strategie působí, jakým způsobem je z textového hlediska postavena a proč je některá z reklam mnohem úspěšnější než ostatní.