Ukázky IV.


  1. Konfliktní komunikační strategie

Ukázka č. 1

Situace: Vedoucí pracovník A zjistil, že jeho firma přišla o několik zákazníků. Hlavním důvodem bylo nedodržení termínu dodávky služeb. Nyní veškerou vinu chce svalit na jednoho ze svých podřízených B.

A: „Za celou moji kariéru se mi ještě nestalo, že by můj podřízený udělal takovou chybu! Kvůli vám jsme přišli o řadu dobrých klientů!“
B: „Mně je to moc líto, ale za všechno nemůžu jenom já. Na té věci pracovalo přece dalších devět lidí. Kontrolu termínů měla na starosti Lída Nováková.“
A: „Co mi to tu povídáte? Já moc dobře vím, jak to bylo. Prostě jste na to zapomněl, tak to bylo.“
B: „Nezapomněl, ale nemůžu v této firmě dělat úplně všechno. Každý z nás má jasně rozděleno, co bude dělat. Lídě jsem to měl asi připomenout, to je pravda, ale neházejte všechnu vinu na mě.“
A: „Nebudu se s Vámi vůbec bavit. Připravte se na to, že vzniklou škodu zaplatíte.“


Ukázka č. 2

Situace: Rodiče připravují dětský pokoj pro své ještě nenarozené miminko. Matka A a otec B se nemohou shodnout na tom, jakou barvou pokoj vymalují.

A: „Mně by se moc líbila růžová. Je to taková romantická barva.“
B: „To snad nemyslíš vážně. Co když to bude kluk? To bychom to pak museli přemalovat. Přece nebude spát v růžovém pokoji!“
A: „Ne, bude to růžová, už jsem k tomu koupila všechny doplňky.“
B: „Říkám ti, že je to nesmysl!“
A: „Není, stejně to bude určitě holka, tak co!“