Rekapitulace



  1. Po prostudování celé opory by měl žák umět definovat pojem mezilidská komunikace a popsat, jakým způsobem komunikační proces funguje.
  2. Měl by umět vysvětlit, co je to komunikační kanál, komunikační kód a komunikační hladina.
  3. Měl by umět charakterizovat pojem komunikační cíl a vyjmenovat alespoň tři, které jsou v komunikaci nejčastější.
  4. Žák by měl získat základní představu o tom, co je to komunikační strategie.
  5. Měl by umět rozpoznat jednotlivé druhy komunikačních strategií.
  6. Měl by umět charakterizovat zdvořilost, umět vysvětlit, v jakých situacích je jí vhodné používat a vyjmenovat alespoň některé z charakteris­tických znaků zdvořilostní komunikační strategie.
  7. Měl by umět vysvětlit význam slova kooperace, uvést příklady, v jakých situacích je jí vhodné používat a vyjmenovat alespoň některé z charakteris­tických znaků kooperativní komunikační strategie.
  8. Měl by umět definovat agresi a vysvětlit, v jakých případech jsou lidé agresivní, pohovořit o možných příčinách agrese a vyjmenovat alespoň některé z charakteris­tických znaků agresivní komunikační strategie.
  9. Měl by umět vysvětlit význam slova konflikt, popsat, jakým způsobem k němu ve většině případů dochází,říci jak mu lze předcházet a vyjmenovat alespoň některé ze základních znaků konfliktní komunikační strategie.
  10. Měl by umět charakterizovat asertivitu, vysvětlit proč je důležité ovládat asertivní chování a vyjmenovat alespoň několik z charakteris­tických znaků asertivní komunikační strategie.
  11. Měl by umět vysvětlit pojem manipulace, říci proč ji není vhodné používat a vyjmenovat alespoň některé z charakteris­tických znaků manipulativní komunikační strategie.
  12. Měl by umět definovat pojem reklama a umět vysvětlit, co je jejím hlavním cílem.