Po prostudování celé opory by měl žák umět definovat pojem
mezilidská komunikace a popsat, jakým způsobem komunikační proces
funguje.
Měl by umět vysvětlit, co je to komunikační kanál, komunikační kód
a komunikační hladina.
Měl by umět charakterizovat pojem komunikační cíl a vyjmenovat alespoň
tři, které jsou v komunikaci nejčastější.
Žák by měl získat základní představu o tom, co je to komunikační
strategie.
Měl by umět rozpoznat jednotlivé druhy komunikačních strategií.
Měl by umět charakterizovat zdvořilost, umět vysvětlit, v jakých
situacích je jí vhodné používat a vyjmenovat alespoň některé
z charakteristických znaků zdvořilostní komunikační strategie.
Měl by umět vysvětlit význam slova kooperace, uvést příklady,
v jakých situacích je jí vhodné používat a vyjmenovat alespoň některé
z charakteristických znaků kooperativní komunikační strategie.
Měl by umět definovat agresi a vysvětlit, v jakých případech jsou
lidé agresivní, pohovořit o možných příčinách agrese a vyjmenovat
alespoň některé z charakteristických znaků agresivní komunikační
strategie.
Měl by umět vysvětlit význam slova konflikt, popsat, jakým způsobem
k němu ve většině případů dochází,říci jak mu lze předcházet a
vyjmenovat alespoň některé ze základních znaků konfliktní komunikační
strategie.
Měl by umět charakterizovat asertivitu, vysvětlit proč je důležité
ovládat asertivní chování a vyjmenovat alespoň několik
z charakteristických znaků asertivní komunikační strategie.
Měl by umět vysvětlit pojem manipulace, říci proč ji není vhodné
používat a vyjmenovat alespoň některé z charakteristických znaků
manipulativní komunikační strategie.
Měl by umět definovat pojem reklama a umět vysvětlit, co je jejím
hlavním cílem.