Rekapitulace


  1. Žák by měl umět specifikovat, co je to řečnický funkční styl, které žánry patří k řečnictví.
  2. Měl by si uvědomit potřebu komunikovat kultivovaně, jasně, srozumitelně a výstižně.
  3. Žák umí vysvětlit pojem řečnictví (rétorika).
  4. Uvědomí si, že obhajoba před soudem je považována za nejstarší řečnický projev.
  5. Žák zná Demosthenův příběh o jeho prvních rétorických počinech.
  6. Uvědomí si, že je možné se v rétorice zlepšovat pravidelným procvičováním.
  7. Porozumí textu a dále s ním pracuje.
  8. Žák umí vyjmenovat druhy projevů a vysvětlit jejich funkce.
  9. Měl by umět rozlišit 4 skupiny projevů.
  10. Má představu o tom, co je cílem každé skupiny projevů.
  11. Měl by umět vyjmenovat alespoň základní žánry u všech 4 skupin projevů.
  12. Žák by měl umět vyjmenovat a poznat základní útvary řečnického stylu.
  13. Měl by mít představu o tom, kdy se který projev používá a co je jeho cílem.
  14. Měl by být schopen rozpoznat nedostatky u jednotlivých útvarů.
  15. Žák by si měl uvědomit, jaké části má projev. Měl by přesně vědět, co která část obsahuje.