Rekapitulace
- Žák by měl umět specifikovat, co je to řečnický funkční styl,
které žánry patří k řečnictví.
- Měl by si uvědomit potřebu komunikovat kultivovaně, jasně,
srozumitelně a výstižně.
- Žák umí vysvětlit pojem řečnictví (rétorika).
- Uvědomí si, že obhajoba před soudem je považována za nejstarší
řečnický projev.
- Žák zná Demosthenův příběh o jeho prvních rétorických
počinech.
- Uvědomí si, že je možné se v rétorice zlepšovat pravidelným
procvičováním.
- Porozumí textu a dále s ním pracuje.
- Žák umí vyjmenovat druhy projevů a vysvětlit jejich funkce.
- Měl by umět rozlišit 4 skupiny projevů.
- Má představu o tom, co je cílem každé skupiny projevů.
- Měl by umět vyjmenovat alespoň základní žánry u všech 4 skupin
projevů.
- Žák by měl umět vyjmenovat a poznat základní útvary
řečnického stylu.
- Měl by mít představu o tom, kdy se který projev používá a co je
jeho cílem.
- Měl by být schopen rozpoznat nedostatky u jednotlivých útvarů.
- Žák by si měl uvědomit, jaké části má projev. Měl by přesně
vědět, co která část obsahuje.