Učební úkol 1
Formulace učebního úkolu:
Podívej se na jeden z nejslavnějších projevů minulosti.
Podmínky plnění:
počítač vybavený softwarem pro přehrávání videa, dataprojektor
Cíl učební činnosti:
Žák se učí na konkrétním textu / zvuku rozpoznávat správné jazykové prostředky a zásady kultury mluveného projevu.
Řešení:
Kdy tento projev zazněl? 28. 8. 1963
Čeho měl projev dosáhnout? Rovnosti ras a konec diskriminace
Čím si mluvčí získal pozornost?
Ke zhlédnutí: http://www.youtube.com/watch?…
Učební úkol 2
Formulace učebního úkolu:
Logická stavba textu je pro správný projev nezbytná. Pokus se dát následující věty do správného pořadí tak, aby vznikl logicky na sebe navazující příběh.
Podmínky plnění:
počítač, dataprojektor nebo pracovní listy s vytištěným zadáním úkolů
Cíl učební činnosti:
Žák se učí při práci s konkrétním textem logické stavbě textu.
Řešení:
Bitva ve třídě
Jak už to tak bývá, ke konci školního roku jsme s morálkou na štíru. Učitelé mají známky uzavřené, žákovské knížky se už poznámkám nehodlají otevřít, a tak začíná ten správný okamžik pro lumpárny. A tak není divu, že i naše třída této situace s radostí využila. Všechno začalo nevinným pohazováním houby na tabuli mezi dvěma spolužáky, Matějem a Viktorem, kteří měli službu.
Nejdřív letí houbová vlaštovka na Viktora. Zásah! Viktor není žádný ňouma, a tak si nenechá jen tak něco líbit. Bum! A už se na odplatu chystá Matěj. Trefa! Viktor si utírá pohmožděné oko a už se napřahuje! Jejda! Houba zasáhla Karolínu. Ta jen s úsměvem a bez rozmyslu houbu vrací do bojiště. Odpálila tím časovanou bombu… Po třídě najednou lítá všechno. Dokonce i to, co nemá křídla…
I když to na první pohled vypadá hrozivě, každý se skvěle baví. Ovšem jen do té doby, než zásah schytá pan ředitel. „Co to tu vyvádíte, skotáci?“ A je po radosti… Pan ředitel naši neškodnou hru bere příliš vážně… Ach jo, to zase padne poznámek jako koulí v Sarajevu!