Hra číslo 9
Asociace
Pomůcky: Tato hra nevyžaduje speciální pomůcky.
Postup realizace:
- Žáci jeden za druhým říkají jedno slovo.
- Slova si vybírají podle asociací, které v nich předchozí slovo
vyvolává.
- Když je slov vyšší počet (minimálně dvacet), řetěz asociací se
„rozmotává“ pozpátku, a to tak, že každý říká slovo předchozího
hráče, čili to slovo, které v něm asociaci vyvolalo: dům – zeď –
cihla – hlína.
Příklad:
hlína – cihla – zeď – dům Když je slov vyšší počet
(minimálně dvacet), řetěz asociací se „rozmotává“ pozpátku, a to
tak, že každý říká slovo předchozího hráče, čili to slovo, které
v něm asociaci vyvolalo: dům – zeď – cihla – hlína.
Hra číslo 10
Co s čím souvisí?
Pomůcky: obrázky zvířat, věcí a dopravních
prostředků
Postup realizace:
- K této hře potřebujeme co nejvíce obrázků různých objektů (věci,
zvířata, dopravní prostředky apod.).
- Rozložíme je na stůl a vyzveme hráče, aby našli co nejvíce
souvislostí. Mohou být zcela obyčejné, ale i velmi nečekané.
- Žáci hlasováním rozhodují, jestli se daná souvislost danému hráči
uzná, nebo ne.
- Za každou vytvořenou dvojici je bod.
Příklad:
- Včela a letadlo spolu souvisí, protože létají.
- Bábovka a opalující se kráska spolu souvisí, protože se pečou.).
Ostatní hlasováním rozhodují, jestli se daná souvislost hráči uzná, nebo
ne. Za každou vytvořenou dvojici je bod.
Hra číslo 11
Klíčové slovo
Pomůcky: Tato hra nevyžaduje speciální pomůcky.
Postup realizace:
- Jeden žák jde za dveře. Ostatní se spolu domluví na určitém
slově.
- Když se žák vrátí do místnosti, ostatní mu vyprávějí, kde byli a
co dělali o víkendu, přičemž ve svém vyprávění musí všichni použít
domluvené slovo.
Příklad:
Pokud je tímto slovem např. dřevo, jeden řekne, že kupoval starý
dřevěný nábytek, jiný, že řezal dřevo na zimu, třetí, že spal jako
dřevo apod.
Hra číslo 12
Spisovatel
Pomůcky: připravené obrázky zvířat a věcí,
planet apod.
Postup realizace:
- Na stůl vysypeme pomíchané obrázky s nejrůznější tématikou
(oblečení, zvířata, předměty apod.) tak, aby studenti neviděli, co na
nich je.
- Každý žák si vylosuje dva obrázky. Zahraje si na spisovatele a musí
slova z kartiček použít ve větě/souvětí.
- Od tohoto souvětí se bude odvíjet určitý příběh.
Příklad:
Hráč si vylosuje slova slunce a koule. Souvětí může vypadat takto:
Včera svítilo slunce a vypadalo jako žhavá koule.