DALŠÍ CVIČENÍ A JAZYKOVÉ HRY K ROZŠÍŘENÍ SLOVNÍ ZÁSOBY
Pro další hodiny komunikační výchovy jsme pro vás připravili zajímavé hry a jazyková cvičení, které jsou opět zaměřeny na rozvoj slovní zásoby. Tyto hry můžete se svými žáky hrát nejenom v běžné třídě, ale i ve venkovním prostoru v rámci školy v přírodě, výletů, speciálních řečnických soustředění apod.
Hra číslo 1
Tajemství starého nápisu
Podmínky realizace: barevné fáborky, svitky s nápisem, tužky.
Popis realizace:
Příklad:
_kok_ přes b_ka se stal_ zdrojem m_tu o M_nótaurov_. Podle legend_ držel král M_nós v jakéms_ lab_r_ntu M_nótaura, nap_l muže a napůl b_ka. M_nós si po_rob_l _ Athén_, od n_chž v_žadoval, ab_ mu každ_ rok poslal_ sedm mlad_ků a sedm d_vek. T_to mlad_ l_dé pak b_l_ M_nótaurov_ ob_tován_. Jednou se s ob_ťm_ odebral na Krétu _ s_n athénského vladaře Théseus a s pomocí M_nóov_ dcer_ Ariadn_ se mu podař_lo ne_vora zab_t.
Hra číslo 2
Šifra
Podmínky realizace: kartičky se slovy, papíry, tužky.
Postup realizace:
Hra číslo 3
Šibenice
Podmínky realizace: tabule
Postup realizace:
1.Učitel si vymyslí slovo a namaluje na tabuli stejný počet čárek jako
má slovo písmen.
2. Hráči se ptají: Je tam „a“? Pokud je, učitel smaže čárku a
dopíše písmeno. Pokud není, žák si postupně staví „šibenici“.
Hra číslo 4
Kdo je kdo?
Podmínky realizace: nastříhané cedulky, izolepa, psací potřeby
Postup realizace:
1.Učitel žákům připevní na záda cedulku se jménem slavného
člověka.
2. Hráči chodí po třídě a vyptávají se na „sebe“.
Poznámka:
Hra se dá obměnit různým způsobem. Můžeme se ptát například na názvy slavných literárních děl apod.