Konfliktní komunikační strategie
Úkol
Ukázka:
A: „Dobrý den paní Vindušková.“
B: „No, dobrý den pane Řezáči, to jsem ráda, že vás vidím.“
A: „Já vás také.“
B: „Tak jsem to ale nemyslela. Potřebuji s vámi probrat jednu
záležitost.“
A: „O co se jedná?“
B: „Vy nevíte? To si ze mě děláte legraci?“
A: „Paní Vindušková, opravdu nevím, o co vám jde. Nemám moc času,
proto vás prosím o rychlé vysvětlení případného problému.“
B: „Já už toho mám dost. Vy jste trval na výměně hlavních vchodových
dveří u našeho domu a podívejte se, jak to dopadlo. Dveře jsou sice nové,
ale při otvírání tak hlučné, že v bytech v přízemí se nedá
existovat. Celý den slyším jen samé bouchání a vrzání!“
A: „Ale za to já přece nemůžu. To není moje věc.“
B: „Jo, tak nemůžete?! To bych se na to podívala! Všechny problémy jsou
tady vždycky jen a pouze kvůli vám.“
A: „Dveře vyměňovala specializovaná firma. Já jim zavolám a zařídím
rychlou opravu.“
B: „Jo a zase to bude k ničemu. Na co sáhnete, to pokazíte!“
A: „Paní Vindušková, snažím se s vámi dohodnout a vyřešit problém,
tak to pochopte!“
B: „Já raději jdu nebo se zase rozčílím!“