Reklama si klade za cíl propagovat určité výrobky, služby, akce či obchodní značku za účelem zvýšení prodeje daného produktu.
Velice účinným nástrojem reklamní komunikační strategie jsou tištěná nebo elektronická média (rozhlas, televize, internet). Ten, kdo chce ostatní účastníky komunikace při propagaci svého produktu účinně a ve velkém rozsahu (mluvíme o velkém počtu lidí) ovlivnit, postaví svoji komunikační strategii na tzv. reklamní kampani, která navzájem kombinuje využití hned několika médií najednou.
Hlavní účel reklamní komunikační strategie se dá shrnout do tří výstižných slov – informovat, přesvědčovat, připomínat.
Reklama svým způsobem bývá často i velice manipulativní. Výrobce účastníky komunikace přesvědčivě ujišťuje o tom, jak je daný produkt kvalitní, ale v řadě případů zatajuje či neuvádí pravdivé informace. V těchto případech pak hovoříme o klamavé reklamě.
Přehled charakteristických znaků reklamní komunikační strategie
Účel | Charakteristické znaky |
---|---|
Informovat | informuje o nových produktech (výrobky, služby, akce) |
Přesvědčovat | soustředí se na propagaci značky odvolává se na tradici a kvalitu přesvědčuje k rychlému nákupu |
Připomínat | připomíná, kde se dá výrobek koupit upozorňuje, do kdy akce trvá apod. |