Cvičení M+1. M+2, M+3
Formulace učebního úkolu č. 1 – M+1
Připravte rozhovor moderátora a jednoho hosta. Může jít o rozhovor prezentační nebo i konfrontační, dokonce se dá filozofovat samozřejmě i s jedním hostem – o různých sociálních jevech nebo o přírodě či ekologii. Vyberte si tedy jev, téma nebo osobnost a připravte důkladně otázky.
Podmínky plnění: poznámkový aparát, počítač s připojením na internet, videokamera, podklady z tištěných médií, mikrofon
Cíl učební činnosti: Žák si má vyzkoušet rozhovor s jedním hostem. V rámci cvičení si zároveň prohloubí dosažené kompetence v oblasti přípravy struktury rozhovoru a otázek, které by na sebe měly logicky navazovat.
Formulace učebního úkolu č. 2 – M+2
Připravte rozhovor moderátora a dvou hostů. Nejčastěji se tento model využívá u konfrontačních rozhovorů, kdy mají hosté rozdílné názory na nějakou konkrétní záležitost, jev, zákon apod. Vyberte si tedy téma, zvolte hosty a připravte otázky, které umožní jakýsi verbální konflikt mezi nimi.
Podmínky plnění: poznámkový aparát, počítač s připojením na internet, videokamera, podklady z tištěných médií, mikrofon
Cíl učební činnosti: Žák si má vyzkoušet rozhovor se dvěma hosty. Učební činnost je zaměřena na důkladné procvičení přípravy struktury rozhovoru, způsob kladení otázek a v neposlední řadě i na nácvik rgumentace.
Formulace učebního úkolu č. 3 – M+3
Rozhovor v modelu moderátor a tří či více hostů je většinou spíš takové povídání, diskuze, debata, kde nutně nemusejí vznikat konflikty, ale samozřejmě mohou. Většinou se řeší nějaké filosofické, ekologické, společenské a jiné problémy. Vyberte jev, o kterém mohou diskutovat různí odborníci, ale i vy mezi sebou.
Podmínky plnění: poznámkový aparát, počítač s připojením na internet, videokamera, podklady z tištěných médií, mikrofon
Cíl učební činnosti: Žák si má vyzkoušet přípravu rozhovoru se třemi hosty. V tomto případě musí mít mnohem lépe propracovanou přípravu struktury rozhovoru a samozřejmě i dobře připravené otázky přímo na tělo konkrétního hosta.