Cvičení Prezentační rozhovor
Formulace učebního úkolu č. 1
Situace: V Praze na jednom z velkých stadionů brzy vystoupí písničkář Tomáš Klus, který vede tuzemskou hitparádu s albem Racek.
Upozornění:
Prezentační rozhovor předpokládá, že o dané osobnosti zjistíme opravdu
co nejvíc, včetně dalších plánů a záměrů do budoucna. Vzhledem
k tomu, že známé osobnosti dávají rozhovory docela často, je nutné,
abychom si pro ně vždy připravili zajímavé otázky, které se neobjevují
v každém rozhovoru.
Zadání: Představte Tomáše Kluse lidem, kteří ho ještě neznají. Vaše otázky se budou týkat těchto témat:
Podmínky plnění: internet nebo tištěná média s rozhovory s Tomášem Klusem, pracovní listy, psací potřeby, dataprojektor, případně videokamera
Cíl učební činnosti: Žák si má zopakovat a procvičit zásady prezentačního dialogu.
Doporučení:
Formulace učebního úkolu č. 2
Situace: V České republice začal fungovat nový mobilní operátor. Pro své zákazníky připravil velmi zajímavou nabídku, která je cílena zejména na mladou generaci a týká se prodeje nejnovějšího modelu dotykového telefonu.
Zadání: Připravte prezentační rozhovor se zástupcem mobilního operátora. Vaše otázky se budou týkat těchto témat:
Podmínky plnění: internet nebo propagační letáky jakéhokoliv z mobilních operátorů, poznámkový blok, dataprojektor, případně videokamera
Cíl učební činnosti: Žák si procvičí zásady prezentačního dialogu, zopakuje si dovednosti, které již získal na základě zkušeností z předchozího cvičení a na základě zpětné vazby vyučujícího, případně i spolužáků, se bude snažit eliminovat chyby, kterých se v předchozím cvičení dopustil.
Doporučení: V případě, že nemáme k dispozici internet nebo propagační materiál mobilního operátora, lze si případné nabídky operátora před zadáním úkolu vymyslet. Žáci si nejprve dialog připraví ve dvojicích (zapojíme tak do cvičení celou třídu). Rozdělení rolí je nejprve vhodné nechat na uvážení žáků. Po cvičení lze role prostřídat. V druhé fázi cvičení učitel vybere 3 dvojice, které prezentační dialog předvedou před svými spolužáky. Abychom do práce zapojili všechny žáky, zbytek třídy bude vystupovat v roli porotců, kteří vyhodnotí nejlepší dvojici.
Formulace učebního úkolu č. 3
Situace: Na návštěvu se k vám chystá kamarád ze zahraničí. Předem vás informoval o tom, že chce navštívit Pražský hrad.
Zadání: Připravte rozhovor s odborníkem na památky, udělejte s ním prezentační rozhovor o této pražské dominantě a poté ji lehce představte kamarádovi z ciziny. Vaše otázky se budou týkat těchto témat:
Podmínky plnění: fotografie památek, internet, propagační materiály pro cizince, případně natočený videozáznam z výletu na Pražský hrad
Cíl učební činnosti: Žák si má upevnit znalosti a dovednosti, které získal studiem teorie o zásadách prezentačního dialogu a procvičil si je v předchozích cvičeních.
Doporučení: