Úkol 1
Zadání: Podívej se na jeden z nejslavnějších projevů minulosti.
Kdy tento projev zazněl?
Čeho měl projev dosáhnout?
Čím si mluvčí získal pozornost?
Ke zhlédnutí: http://www.youtube.com/watch?…
Úkol 2
Zadání: Logická stavba textu je pro správný projev nezbytná. Pokus se dát následující věty do správného pořadí tak, aby vznikl logicky na sebe navazující příběh.
Bitva ve třídě
„Co to tu vyvádíte, skotáci?“ – A je po radosti… – A tak není divu, že i naše třída této situace s radostí využila. – A už se na odplatu chystá Matěj. – Ach jo, to zase padne poznámek jako koulí v Sarajevu! – Bum! – Dokonce i to, co nemá křídla… – Houba zasáhla Karolínu. – I když to na první pohled vypadá hrozivě, každý se skvěle baví. – Jak už to tak bývá, ke konci školního roku jsme s morálkou na štíru. – Nejdřív letí houbová vlaštovka na Viktora. – Odpálila tím časovanou bombu… – Ovšem jen do té doby, než zásah schytá pan ředitel. – Pan ředitel naši neškodnou hru bere příliš vážně… – Po třídě najednou lítá všechno. – Ta jen s úsměvem a bez rozmyslu houbu vrací do bojiště. – Trefa! – Učitelé mají známky uzavřené, žákovské knížky se už poznámkám nehodlají otevřít, a tak začíná ten správný okamžik pro lumpárny. – Viktor není žádný ňouma, a tak si nenechá jen tak něco líbit. – Viktor si utírá pohmožděné oko a už se napřahuje! Jejda! – Všechno začalo nevinným pohazováním houby na tabuli mezi dvěma spolužáky, Matějem a Viktorem, kteří měli službu. – Zásah!