DACEY, J. S.; LENNON, K.H. Kreativita. 1. vyd. Praha: Grada
Publishing, 2000. 252 s. ISBN 80–7169–903–9.
ĎURIČ, L.; ŠTEFANOVIČ, J. aj. Psychlógia pre učitelov. 2. vyd.
Bratislava: SPN, 1977. 598 s.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. 1. vyd. Praha:
Portál,1997. 384 s. ISBN 80–7178–063–4.
HELUS, Z. Vyznat se v dětech. 1. vyd. Praha: SPN, 1984. 208 s.
HLAVSA, J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. 1. vyd.
Praha: SPN,1986. 192 s.
HYHLÍK, F., NAKONEČNÝ, M. Malá encyklopedie současné psychologie.
Praha: SPN, 1973. 288 s.
KALHOUS, Z., OBST, O. aj. Školní didaktika. 1. vyd. Praha: Portál,
2002. 448 s. ISBN 80–7178–253-X.
LOKŠOVÁ, I.; LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí
ve škole. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. 200 s. ISBN
80–7178–205-X.
MÍČEK, L. Sebevýchova a duševní zdraví. 4. vyd. Praha: SPN,
1986. 224 s.
NAKONEČNÝ, M. Lexikon psychologie. 1. vyd. Praha: VODNÁŘ, 1995.
397 s. ISBN 80–85255–74-X.
PIETRASIŇSKI, Z. Psychologie správného myšlení. 2. vyd. Praha:
Orbis, 1965. 236 s.
PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 2. vyd.
Praha: Portál, 1998. 330 s. ISBN80–7178–252–1.
PŘÍHODA, V.; NYKL, J.; HANUS, L. Reformní prakse školská. I. díl.
Praha: Československá grafická unie, 1936, 184 s.
ROZEHNALOVÁ, B. Učí literární výchova k tomu, jak nacpat někam ponožku?
In Slovo a obraz v komunikaci s dětmi: Komunikace s dětmi
v proměnách doby. Sborník příspěvků z odborného semináře
pořádaného katedrou jazyka českého a literatury s didaktikou PdF OU.
1. vyd. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2003. s. 39 –
42. ISBN 80–7042–305–6.
ŘEŘICHOVÁ, V. Výchova čtenáře v české počáteční škole
(1774–1948). 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999. 121 s. ISBN
80–244–0044–8.
SINGULE, F. Pedagogické směry 20. století v kapitalistických
zemích. 1. vyd. Praha: SPN, 1966. 338 s.
TOMAN, J. Jak zlepšit organizaci a techniku duševní práce. 2. vyd.
Praha: Svoboda, 1984. 274 s.
ZELINA, M.; ZELINOVÁ, M. Rozvoj tvorivosti detí a mládeže. 1. vyd.
Bratislava: SPN, 1990. 136 s. ISBN 80–08–00442–8.