IV. Rozvoj představivosti, fantazie
Cvičení IV/1
Rozvoj představivosti
Jsem
Úkol
Představte si, že jste tužkou děvčete, které píše zamilovaný dopis. Co cítíte, vidíte, co vám vadí?
Jste strašákem v poli. Co si povídá pro sebe strašák, co zvířátkům? Při kterých situacích byste byli raději strašákem v poli? Jak by jednal hrdina, kdyby měl suplovat strašáka v poli?
Jsi vůní. Co bys dělal, kdybys byl vůní?
Vcítění se
Úkol
Vžijte se do vybrané představy z básně, prózy a odpovídejte za ni (např. plášť, anděl, berla, nemocné dítě, patron, bojovník, žebrák, hasič, diadém…)
Co pociťuji?
Kdy odpočívám?
Co mě trápí?
Kdy jsem nejspolehlivější?
Co je mým ideálem?
Jaká myšlenka mě napadá?
Koho miluji?
Co je pro mě největší pravdou?
Jaká je moje povinnost?
Co se mi nechce dělat?
Ke komu tíhnu?
S kým sympatizuji?
Koho chápu?
Co bych nikdy nevykonal?
Cvičení IV/2
Rozvoj fantazie
Fantazijní krajina
Skupiny se dohodnou na krajině fantazie a dávají průchod své obrazotvornosti. Určí si základní údaje – scenérii, faunu, floru, přírodní bohatství apod. Lze pokračovat dále s vymýšlením obyvatel, kultury, zvyků…
Úkol
Vymyslete věc, kterou zanechali obyvatelé této krajiny na naší zemi.
Jaký písemný vzkaz by nám odevzdali obyvatelé fantazijní krajiny?
Čarovný prsten
Úkol
Dokažte si představit, že se za pomocí čarovného prstenu dostanete do fantazijních zemí.
Jak vypadá „Země mrtvých; Země snů; Země přání; Země zklamaných nadějí; Země dětství…?“
Vyhledejte verše, jež by byly ústředním mottem vybrané Země.